VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Detile Studio - designový nábytek
Účinné od: 24.8.2025
1. Úvodní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují práva a povinnosti mezi vámi jako zákazníkem a námi jako prodávajícím, a to při uzavírání kupních smluv prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.detilestudio.cz nebo www.detilestudio.com.
Provozovatelem internetového obchodu je:
Jakub Strbák s místem podnikání: V háji 1250/27, 170 00 Praha – Holešovice
IČO: 14195828
E-mail: detile.studio@gmail.com
Jakub Strbák je fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona, nezapsaná v obchodním rejstříku.
-
Tyto obchodní podmínky jsou vyhotoveny v souladu s právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“), v jejich platném znění.
-
Tyto obchodní podmínky se vztahují na kupní smlouvy uzavírané prostřednictvím internetového obchodu jak s kupujícími – spotřebiteli (fyzickými osobami, které nejednají při uzavírání smlouvy v rámci své podnikatelské činnosti), tak s kupujícími – podnikateli (fyzickými či právnickými osobami, které nakupují v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti).
-
Kupující uzavřením kupní smlouvy potvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že s nimi souhlasí. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
-
Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
-
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. Uzavření kupní smlouvy
-
Veškerá prezentace zboží umístěná na webových stránkách www.detilestudio.cz a www.detilestudio.com má informativní charakter a nepředstavuje právně závaznou nabídku k uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně zboží, které bylo takto prezentováno.
-
Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím vzniká ve chvíli, kdy kupující odešle prostřednictvím internetového obchodu závaznou objednávku a tato objednávka je potvrzena ze strany prodávajícího formou automatického e-mailového potvrzení o přijetí objednávky.
-
Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tuto skutečnost je kupující při objednávce výslovně upozorněn a má možnost se s obchodními podmínkami seznámit před jejím odesláním.
-
Prodávající si vyhrazuje právo objednávku odmítnout, zejména v případě:
-
zjevné chyby v uvedené ceně
-
technického problému v systému
-
podezření na zneužití údajů
-
při jiném nestandardním chování
-
-
Po uzavření kupní smlouvy již není možné objednávku jednostranně měnit či rušit ze strany kupujícího, a to s ohledem na charakter výroby, logistiky a zajištění kapacit. Tím však není dotčeno zákonné právo spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jak je podrobněji uvedeno v článku 5. Odstoupení od smlouvy.
-
Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Kupní smlouva je po svém uzavření prodávajícím archivována v elektronické podobě a není veřejně přístupná. Informace o uzavření smlouvy (např. potvrzení objednávky) je kupujícímu zaslána na zadanou e-mailovou adresu.
-
V některých případech umožňujeme na nákup zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám zboží poskytnuto se slevou.
-
Může se stát, že nebudeme schopni potvrdit Vaši objednávku. Tento problém může nastat zejména v případě, že pokud objednáte množství, které překračuje náš stanovený limit. V případě, že nebude možné objednávku potvrdit, budeme Vás informovat a zašleme Vám upravenou nabídku na uzavření smlouvy. Smlouva bude uzavřena v okamžiku, kdy nabídku potvrdíte.
-
Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3. Cena a platební podmínky
-
Podmínky plateb jsou stanoveny v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
-
Ceny uvedené na internetovém obchodě jsou ceny za zboží, které neobsahují náklady na dopravu. Cena zboží je konečná a neobsahuje žádné skryté poplatky. Při vyplňování objednávky mohou být k ceně připočítány dodatečné náklady za dopravu, které budou zákazníkovi jasně zobrazeny před dokončením objednávky.
-
K ceně zboží mohou být také připočítány náklady na vynesení a instalaci, pokud si zákazník tuto službu zvolí. Tyto náklady jsou dobrovolné a budou uvedeny během objednávky. Zákazník si může vybrat, zda o tuto službu má zájem, nebo ji odmítne.
-
Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu.
-
Akceptované způsoby platby:
-
Online platba přes Stripe
-
Platba přes PayPal
-
Platba v hotovosti při převzetí (manuální platba)
-
-
Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
-
Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu.
4. Dodací podmínky
-
Veškeré zboží začínáme vyrábět až po přijetí platby. Doba výroby trvá 1–3 týdny, pokud nenastanou komplikace.
-
Zboží bude odesláno co nejdříve po dokončení výroby. Doba doručení je obvykle 1–3 pracovní dny v České republice a 1–5 pracovních dnů na Slovensko, pokud nenastanou nečekané komplikace.
-
Cena dopravy se vypočítává individuálně na základě váhy konkrétního zboží. Při objednávce budete informováni o celkové ceně dopravy. K tomu může být připočtena i cena za vynášku a instalaci zboží.
-
Cena dopravy automaticky zahrnuje i vynesení zboží na místo, které si zákazník určí.
-
Zákazník si může vybrat z několika možností převzetí či dopravy:
-
Osobní vyzvednutí zdarma na adrese V Háji 1250/27, 170 00 Praha 7-Holešovice, Česko (termín je možné dohodnout individuálně)
-
Doprava po Česku na vámi zvolenou adresu.
-
Doprava na Slovensko na vámi zvolenou adresu.
-
Doprava do zahraničí je realizovatelná po individuální domluvě dle možností a konkrétní destinace.
-
-
Pokud je z důvodů vzniklých na straně zákazníka zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve smlouvě dohodnuto, je zákazník povinen nahradit náklady spojené s tímto opakovaným doručením. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů budou zaslány na e-mailovou adresu uvedenou ve smlouvě a jsou splatné do 14 dnů od doručení e-mailu.
-
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
-
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
-
Po odeslání zboží budete informováni o stavu dodávky prostřednictvím e-mailu. Dostanete podrobnosti o předpokládaném datu doručení a informaci o způsobu předání. V případě potřeby vás budeme kontaktovat pro upřesnění času doručení nebo dalších podmínek.
-
Zboží bude doručováno prostřednictvím kurýrní služby. Konkrétní kurýrní firma bude určena na základě aktuálních podmínek a dostupnosti.
-
Po převzetí zboží od dopravce je zákazník povinný zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a nám. V případě, že obal zboží vykazuje známky poškození nebo neoprávněné manipulace, není zákazník povinen převzít zboží od dopravce.
5. Odstoupení od smlouvy
-
V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do 14 dnů od převzetí zboží, v souladu s § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Toto právo se nevztahuje na zboží vyrobené na zakázku, přizpůsobené podle specifických požadavků zákazníka, nebo na jiný zboží vyňatý z možnosti odstoupení podle § 1837 písm. d) občanského zákoníku.
-
Pokud se zákazník rozhodne odstoupit od smlouvy, je povinen nás o tomto rozhodnutí informovat písemně, a to zasláním e-mailu na adresu detile.studio@gmail.com. Po obdržení e-mailu mu zašleme formulář pro odstoupení od smlouvy, který musí vyplnit a zaslat zpět.
-
Zákazník je povinen vrátit zboží nejpozději do 14 dnů od oznámení odstoupení od smlouvy. Náklady na vrácení zboží hradí zákazník, který je povinen zboží zaslat na naši adresu dle pokynů uvedených ve formuláři pro odstoupení od smlouvy. Pokud bude zboží vráceno v jiném stavu, než v jakém bylo odesláno, může to mít vliv na výši refundace.
-
Částka bude vrácena až po obdržení vráceného zboží. Kupující je povinen vrátit zboží nepoškozené a zabalené. V případě, že se zboží nevrátí v původním stavu, má prodávající možnost zboží nepřijmout.
-
Zákazník má právo dohodnout si jiný způsob vrácení zboží po předchozí dohodě s námi.
-
Po obdržení vráceného zboží a ověření jeho stavu bude platba za zboží vrácena do 14 dnů od jeho obdržení. Peněžní prostředky budou vráceny způsobem, který si kupující zvolil ve formuláři pro odstoupení od smlouvy, není-li dohodnuto jinak.
-
Máme právo odstoupit od smlouvy kdykoli před dodáním zboží, pokud existují objektivní důvody, které brání jeho dodání (například důvody na straně třetích osob nebo specifikace zboží). Můžeme také odstoupit od smlouvy, pokud zjistíme, že v objednávce byly uvedeny záměrně nepravdivé informace. Pokud bylo zboží zakoupeno v rámci podnikatelské činnosti, máme právo odstoupit od smlouvy kdykoli, a to i bez uvedení důvodu.
6. Reklamace
-
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku)
-
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
-
má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
-
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
-
zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy
-
je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
-
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů
-
-
Na námi dodaný nábytek poskytujeme možnost reklamace po dobu 24 měsíců od jeho převzetí.
-
V případě reklamace je nutné nás nejprve kontaktovat na e-mailové adrese detile.studio@gmail.com. Následně zákazníkovi zašleme reklamační formulář, který je třeba řádně vyplnit a zaslat zpět spolu s potřebnými informacemi a podklady.
-
Zákazník je povinen oznámit vadu bez zbytečného odkladu po jejím zjištění. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se nedohodneme jinak.
-
V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na:
-
opravu vadného zboží
-
výměnu zboží za nové, nebo doplněním chybějící části
-
vrácení peněz, pokud vada představuje podstatné porušení smlouvy
-
-
Za vadu zboží se nepovažují přirozené odchylky v barvě nebo struktuře materiálů, typické zejména pro dřevo a textilie. Například u nábytkových látek mohou nastat drobné rozdíly ve vzoru nebo odstínu, které jsou běžnou součástí výroby. Stejně tak drobné rozměrové odchylky u čalouněného nábytku, které spadají do výrobní tolerance, nejsou důvodem k reklamaci. Toto platí rovněž pro keramické a textilní výrobky, kde jsou drobné variace přirozenou vlastností materiálu a výrobního procesu.
-
Reklamaci nelze uznat v těchto případech:
-
pokud je vada způsobena nesprávným užíváním nebo neodbornou manipulací
-
pokud zákazník použil zboží způsobem, který není v souladu s jeho určením nebo s běžnými zásadami užívání
-
u vad vzniklých v důsledku nevhodného skladování, působení vlhkosti, tepla nebo mechanického poškození po převzetí zboží
-
-
Zákazník bere na vědomí, že vzhledem k povaze designového nábytku (zakázková nebo malosériová výroba) se mohou jednotlivé kusy mírně lišit, což nepředstavuje vadu ve smyslu zákona.
7. Individuálně sjednané podmínky pro B2B
-
Zákazníci, kteří nakupují na IČO, nemají nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů.
-
Na spolupráci se zákazníky v režimu B2B se vztahují individuálně sjednané podmínky.
-
Ceny, dodací lhůty, způsob doručení, záruční doba, platební metody a případné další specifikace jsou stanoveny na základě dohody mezi smluvními stranami před uzavřením smlouvy.
-
Vzhledem k charakteru výroby může jít i o zboží zhotovené na zakázku.
-
Veškeré podmínky spolupráce budou upraveny ve smlouvě uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím.
8. Řešení sporů se spotřebiteli
-
Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
-
Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy detile.studio@gmail.com. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
-
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
-
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
9. Závěrečná ustanovení
-
Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím.
-
Práva a povinnosti neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí příslušnými právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a v případě spotřebitele také zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
-
Pokud se některé ustanovení těchto podmínek ukáže jako neplatné nebo neúčinné, nedotýká se to platnosti ostatních ustanovení. Místo neplatného ustanovení se použije ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
-
Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky kdykoli měnit. Nové znění obchodních podmínek bude zveřejněno na webových stránkách a bude účinné ode dne jeho zveřejnění, není-li výslovně uvedeno jinak. Pro smlouvy již uzavřené platí znění obchodních podmínek účinné v době jejich uzavření.
-
Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
-
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
-
Veškerý fotografický materiál je výtvorem a majetkem členů DETILE STUDIO a vztahují se na něj autorská práva. Užití fotografií bez svolení autorů je trestné.
